Mediolan – wycieczka na 1 dzień

Obydwoje z mężem kochamy podróżować. Nie musi być to podróż z biurem podróży, jeżeli istnieje możliwość zorganizowania wyjazdu w fajne miejsce na własną rękę, to takie akcje też bardzo lubimy. W grudniu 2015 odwiedziliśmy Hiszpanię (autokarem!) ..a po drodze mieliśmy jeden dzień (a w zasadzie 14h) na zwiedzanie Mediolanu. Co z tego wyszło?

Mediolan - wycieczka na 1 dzień

Na obrzeżach miasta byliśmy bardzo wcześnie ok. godziny 4 nad ranem. To jednak nie problem, bo zatrzymaliśmy się niedaleko stacji pociągu/metra (takie pół na pół) i stamtąd szybko bo w 15 minut dostaliśmy się do ścisłego centrum Mediolanu. Pytanie tylko co tutaj robić o 5 nad ranem w takim dużym mieście. Zaczęliśmy od obiektów, które były otwarte. Wizytówką Mediolanu jest Katedra Il Duomo di Milano (Katedra Narodzin św. Marii Magdaleny). Plusem tak wczesnej godziny jest fakt, że na placu przed Katedrą nie ma nikogo, co zmienia się w miarę upływu godzin i później ciężko zrobić jakiekolwiek sensowne zdjęcie tak, aby nikt nie przeszedł Wam przed obiektywem. Katedrę można zwiedzić także od środka i tutaj też wczesna godzina jest plusem, ponieważ ustawiacie się pierwsi w kolejce, która ok. godziny 12 ciągnie się już przez cały plac.

Tuż obok Katedry znajduje się Gallerii Vittorio Emanuele II – centrum handlowe, które przypomina samo w sobie dzieło sztuki. W środku znajduje się specjalna luneta, dzięki której możecie bliżej przyjrzeć się rzeźbom, czy malunkom na poszczególnych ścianach.

Kolejnym ciekawym punktem jest dzielnica Navigli, która nazywana jest także małą, mediolańską Wenecją. Sama dzielnica jest urokliwa, można porobić piękne zdjęcia, ale niestety w dzień jest tam pusto. Dzielnica ożywa dopiero po zmroku i wtedy ukazuje się Wam pełno knajpek, kawiarni – my niestety nie mieliśmy czasu wieczorem, ponieważ wyjeżdżaliśmy wcześniej.

Mediolan - wycieczka na 1 dzień

Zdążyliśmy zwiedzić Castello Sforzesco – przypomina wielki zamek. Po wejściu na jego dziedziniec możemy wybrać różne muzea do zwiedzania. We wtorki cały dzień można te muzea zwiedzać bezpłatnie, a jest tam wiele pięknych elementów kolekcji.

Tuż za Castello Sforzesco znajduje się park Sempione – tam znajdziecie piękne fontanny, łuk triumfalny, pomniki, sztuczne jezioro. Jest pięknie – chociaż w grudniu było okropnie zimno, więc nie polecałabym w tym czasie odpoczynku siedzącego w parku.

m5 m6

Dotarliśmy także pod Stadion Giuseppe Meazza „San Siro”. Niestety w tym czasie nie było możliwości zwiedzenia, więc pozostało tylko sfotografowanie na pamiątkę jego zewnętrznej części. Okolica stadionu była jednak mało ciekawa, kręciło się tam kilka dziwnych osób, wszędzie leżały śmieci (może akurat tak trafiliśmy, bo spotkałam się z innymi opiniami).

Wybrane przez nas obiekty zwiedzaliśmy w zasadzie bez pośpiechu, spacerując sobie po mieście. Po drodze wstępowaliśmy do ciekawych sklepików, w których coś nam się spodobało (zwłaszcza ja uwielbiam małe gadżety). Mieliśmy dodatkowo czas na zjedzenie pysznej pizzy, wypicie kawy.
Nie wiem, jak w innych porach roku, ale my trafiliśmy także na targ świąteczny po bokach słynnej Katedry. Tam posmakowaliśmy tradycyjnych, włoskich słodkości.

Mediolan - wycieczka na 1 dzień Mediolan - wycieczka na 1 dzień Mediolan - wycieczka na 1 dzień Mediolan - wycieczka na 1 dzień

Jedno jest pewne – chciałabym wrócić do Mediolanu, ale w porze letniej. Chociaż niektórzy odradzają takie wycieczki, bo podobno jest ogrom turystów, to jednak nie zniechęca mnie to wcale. Mam nadzieję, że uda nam się tym razem spędzić tam trochę więcej czasu, bo 1 dzień (i to nie pełny) na Mediolan to zdecydowanie za mało.

A jakie są Wasze wrażenia, byliście kiedyś w Mediolanie? Co Waszym zdaniem powinniśmy koniecznie odwiedzić?

Z wykształcenia kulturoznawca – menedżer kultury i ...masażystka. Zawodowo specjalista ds. marketingu i social media, a w niedługiej przyszłości także pedagog. Uważa, że człowiek uczy się przez całe życie, dlatego stale podejmuje nowe wyzwania i łączy ze sobą na pozór dziwne pasje. Lubi książki, koncerty i eventy plenerowe. Wielka miłośniczka podróży, niepoprawna optymistka i nowoczesna żona.

10 Comments Posted

1. Wow! Właśnie wczoraj wróciłam z weekendu w Bergamo, ale Mediolan pominęłam, bo mi odradzano. Wspaniale, że trafiliście tam bardzo wcześnie nie było ludzi! Następnym razem koniecznie muszę wpaść – chociażby zobaczyć Dumo, robi wrażenie. 🙂

• Ja bardzo długo marzyłam o tym żeby zobaczyć Duomo – dla mnie był to taki symbol (chociaż pewnie, jak dla wielu osób). Mediolan jest piękny – o ile ma się zaplanowane zwiedzanie w tak krótkim czasie. Na pewno gdybyśmy mieli więcej czasu to zwiedzanie na „spokojnie” byłoby jeszcze lepsze! Polecam Ci bardzo – warto 🙂

2. Super są takie wycieczki, nawet te najkrótsze wypady świetnie wpływają na psychikę (odrywamy się od codzienności) oraz na relacje z partnerem:) Naprawdę dużo zwiedziliście jak na taki krótki przystanek! My w Mediolanie byliśmy tylko przejazdem, ale coś czuję, że jeszcze będziemy musieli tam wrócić, choć bardziej marzy mi się Bergamo:) Pozdrawiam!

• Słyszałam, że Bergamo jest cudowne! Chociaż Mediolan też ma swój urok 🙂 No i faktycznie w każdym miejscu gdzie jesteśmy nawet na jeden dzień staramy się zobaczyć jak najwięcej 🙂

Zostaw komentarz

Twòj adres email nie będzie opublikowany.