Ubezpieczenie na telefon –
Fot. Pexels

Cena sprzedawanych obecnie smartfonów zwykle przekracza kilka tysięcy złotych. Kupujemy je, korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych, w które są wyposażone i cieszymy się z ich posiadania. Czasami jednak tego typu urządzenie może nam się zepsuć. Koszt naprawy przyprawia często o zawrót głowy. Jednak wcześniejsze ubezpieczenie na telefon może nas uchronić przed taką sytuacją. Czy warto je kupić? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule.

Co obejmuje ubezpieczenie na telefon?

Przed podpisaniem umowy ubezpieczenia warto dokładnie zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia – OWU. Następnie dowiedz się, co obejmuje takie właśnie ubezpieczenie telefoniczne. Najczęstszym powodem wypłacenia ubezpieczenia są następujące powody:

  • kradzież,
  • rozbita przednia szyba (popularne ubezpieczenie ekranu telefonu komórkowego),
  • uszkodzenia spowodowane przez zalanie urządzenia,
  • szkody spowodowane działaniem osób trzecich, wandalizm,
  • uszkodzenie przez psa lub inne zwierzęta domowe.

Oczywiście każda firma ubezpieczeniowa podaje inny zakres umowy i kwotę ubezpieczenia, czyli wysokość odszkodowania, jakie można wypłacić w celu zakupu nowego smartfona. Warto pamiętać, że niektóre firmy ubezpieczeniowe zgadzają się na zawarcie polisy w ciągu 3 miesięcy od zakupu smartfona. Ponadto niektóre rabaty nie obejmują ubezpieczenia telefonu na akcesoria (takie jak zestawy słuchawkowe, ładowarki, karty microSD itp.).

Kiedy można zakupić ubezpieczenie na telefon?

Ubezpieczenie na telefon można zwykle zawrzeć na rok, dwa lub trzy lata, w ciągu 30 dni lub do 3 miesięcy od daty zakupu (mniej popularne są opcje do 6 miesięcy). Jeśli chcemy zapewnić ubezpieczenie samego wyświetlacza naszego smartfona, takie rozwiązanie jest również udostępniane dla starczych modeli urządzeń.

ubezpieczenie telefonu
Fot. Pexels

Gdzie można ubezpieczyć swój telefon?

Zwykle ubezpieczenie telefonu komórkowego zapewnia konsultant sieci telefonicznej. Tę formę zabezpieczenia możesz zakupić, kupując urządzenie z abonamentem lub na kartę w salonie. W większości przypadków może zagwarantować naprawę podczas uszkodzenia lub wymianę na nowy sprzęt, jeśli uszkodzenia nie da się naprawić. Drugą opcją jest wykupienie przedłużonej gwarancji na telefon, który będzie dostępny w Twoim sklepie elektronicznym. Niektóre firmy proponują nawet podział kosztu na wygodne raty. W rzeczywistości możesz ubezpieczyć telefon nie tylko w dowolnym momencie, nie tylko podczas jego kupowania.

Ubezpieczenie na telefon – czy jest ono niezbędne?

Możesz chronić swój telefon na wiele sposobów, na przykład kupując etui ochronne lub używając specjalnego szkła na ekran. Jednak nie wszystkie akcesoria mogą odpowiednio chronić sprzęt przed uszkodzeniem, zwłaszcza przed innymi rodzajami zagrożeń. Oczywiście mamy na myśli kradzież lub zgubienie urządzenia. Dlatego dodatkowe ubezpieczenie może zapewnić Ci komfort i bezpieczeństwo. Jeśli Twoja umowa zawiera takie warunki ubezpieczenia, w przypadku utraty przedmiotów wartościowych firma ubezpieczeniowa pokryje wynikającą z tego stratę.

Ubezpieczenie na telefon – czy jest ono niezbędne?
Fot. Pexels

Z ubezpieczenia telefonu komórkowego najczęściej korzystają osoby posiadające cenny sprzęt o wartości kilku tysięcy złotych. Należy wziąć pod uwagę inne aspekty. Na przykład, gdy posiadasz dzieci, często podróżujesz lub aktywnie spędzasz czas, przydadzą się dodatkowe funkcje ochrony telefonu. Z takim ubezpieczeniem nie będziesz musiał martwić się wypadkami, które tak często nam się przydarzają. Samodzielna naprawa telefonu może poważnie uszczuplić Twój domowy budżet.

 

Smartfony podobnie jak i aparaty są drogim źródłem rozrywki. Często są również nieodzownym narzędziem pracy (na przykład online). Oznacza to, że często go wyjmujemy np. z kieszeni, torebki, plecaka, czy też odbieramy ze stołu. W wielu przypadkach telefon może spaść, rozbić się (szczególnie gdy mamy dzieci lub zwierzęta) lub może zostać skradziony. Jeśli chcemy nowoczesnego urządzenia, które jest drogie, odpowiedź jest jasna. Jeśli nie chcemy ponosić wysokich kosztów naprawy naszych smartfonów lub co gorsza, samodzielnie kupować ponownie nowy model telefonu warto jest wykupić ubezpieczenie telefonu. Mamy nadzieję, że powyższy nasz artykuł skutecznie Cię do tej możliwości przekonał.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here